Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2014-05-24

Tillbaka från semestern


Gårdagens träning blev ännu ett av mina sena pass.

När barnen var i sina sängar, tvättmaskinen igång och frugan hade det bra i soffan så smet jag ut på ett första pass efter semestern. Det blev två varv runt Varpan där det första innehöll 10 spurter och det andra varvet var en arton minuter lång tempoinsats. Nöjd med siffrorna på både spurter och tempointervallen faktiskt. I spurterna så noterade jag 50 w ifrån personbästat på både maxwatt och femsekunderswatt. Inte illa så sent på kvällen efter en lång resdag.
På tempointervallen så var jag ca: 30 sekunder snabbare än jag var den andra maj när jag senast sprätte runt sjön. Å andra sidan så var jag ungefär minuten långsammare än när jag körde partempo med Jens Westergren på samma sträcka. Effektsiffrorna var trevlig läsning då jag fick ihop 334 snittwatt i intervallen, vilket är det högsta jag presterat utomhus på en intervall på 15 minuter eller mer. 39 km/h är inte så illa heller även om 40 givetvis är ett mycket jämnare tal.

Skönt värre var det att temperaturen låg kring 18 grader så där pass sent på kvällen, på andra varvet så åkte både benvärmare och armvärmare av.

För att verkligen göra klart för mig att semestern är slut så jobbade jag i nästan 2½ timme tidigare i eftermiddags.

Mer siffror från gårdagens pass:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar