Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2014-03-29

Kingdag i sadeln

Knallblå himmel idag!

Jag klädde mig alldeles för varmt idag, började reglera temperaturen genom att plocka av mig handskarna.

En finare grusväg

Dom här benen gick av sig själva idag, det var bara att hålla i styret och hänga med.

Sjö vid Idkerberget.

Sjön Rämen.

Gräseldning blev till förrådsbrand i Rämshyttan.

Det kan inte bli för många bilder på väg vid sjö, dessa är dock något oskarpa.

Lång grusväg mellan Nyhammar och Mockfjärd med varierande seghet.

Det var riktigt skönt att se asfalten igen efter att ha fått slita lite på den sega grusvägen.

Mot slutet av passet så mötte jag allas idol, Johan Landström.

Det blev många bilder idag, men så var jag nästan ute i sex timmar också och vädret var ju heeeelt fantastiskt. Handskarna åkte av tidigt, buffen hade jag som pannband och även den åkte av. Var ju fortfarande för varmt klädd, men det fick gå. Benen var helt sjukt bra och första tre timmarna gick av sig själv, den där långa grusvägen till Mockfjärd gjorde ju att jag tappade lite pangpang men kunde komma igång igen efter en stund på asfalten. Mot slutet så började jag känna av timmarna lite men ändå bra känsla genom hela passet.

Det här var alltså en av dom två långrundorna som jag planerat att köra. Passerade min chefs hus under rundan och han var ute så jag stannade till. Fick en rundvisning av hemprojekten, hembakt bulle och vatten. Utöver det så blev det en flaska Powerbar och en energikaka under passet.

Ruggigt bra pass, bra för självförtroendet och förhoppningsvis så var detta vändningen som jag behövde inför säsongen.

All data:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar