Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2014-02-18

Styrkefyror


Mysstund i Monark-rummet

Sju och nästan en halv styrkefyra.

Inledde med 250 watt Åstrand med 143, 143, 143 och 146 i snittpuls. Sedan satte jag igång fläkten, öppnade ytterdörren och satte på musiken. Körde styrkefyror med ca: 60 i kadens. Låg precis på gränsen av vad jag klarade av hela tiden och lyckades peppa mig själv att fullfölja varje intervall. Till det var dags för den sista. Efter att ha kört ganska så kontrollerat med hjälp av effektdata tillsammans med pulsen så bestämde jag mig plötsligt för att köra den sista intervallen "på känsla". Gick givetvis ut för hårt och tvärstumnade. Jäkligt dumt att börja fristajla när jag nätt och jämnt klarat av intervallerna innan. Gött dock att ha kört ett bra och hårt pass och dessutom klar före 18:30 på kvällen!

Jag hade 6 kilos motstånd och en kadens på 60 i alla intervaller utom den tredje och den sista. I den tredje så hade jag 58 i kadens vilket ger 348 Monarkwatt och i den sista hade jag 62 i snitt vilket ger 372 Monarkwatt. Övriga intervallen hamnade jag på 360 Monarkwatt. Mina Garmin Vector-pedaler gav följande snitteffekt: 378, 378, 370, 378, 380, 379, 380 och 388. En diff mellan Monark och Garmin på ca: 5% för er som för bok.

2 kommentarer:

  1. Jag tycker att du är grym.

    SvaraRadera
  2. Du e sjukt grym! hade jätte kul här hemma ett tag. Trodde kurvan var din puls och tänkte - wtf har han hjärtstillestånd mellan varje intervall.

    SvaraRadera