Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2014-01-30

Tänker om

Om några minuter ser det ut ungefär så här för mig

Jag har medvetet valt bort cykelpendlingen sedan en tid tillbaka. Cykelpendling är jättebra, men eftersom mitt träningsprogram är ganska hårt så passar det egentligen bara in under några få dagar. Eftersom jag ganska ofta hämtar eller lämnar barnen så blir det lite mer komplicerat att få till under dessa få dagar.Skulle jag följa mitt program och samtidigt cykelpendla mycket så skulle jag få för mycket träning. Men nu är det ju så här att jag tränar mycket mindre än vad programmet säger. Dels hade jag ju flytten som någon slags ursäkt där jag inte tränade på många dagar. Men jag har också känt att i perioder där jag sover för lite så blir det väldigt svårt med motivationen. Det är nog så jobbigt bara att hålla mig vaken och att då bränna av ett pass med kvalité sent på kvällen och därmed också ta bort ett par timmar nattsömn igen känns ju ärligt talat sådär.Dom senaste två passen har jag inte fullföljt. Kanske har jag, i vanlig ordning, spänt bågen alldeles för hårt, men samtidigt så har inte motivationen varit tillräckligt hög för att jag ska bita ihop heller.

Jag måste sova mer och jag vill cykla mer. Så igår kväll bestämde jag mig för att slänga in lite mer cykelpendling, när det är möjligt i familjeschemat. Det finns liksom ingen mening med att kliva av cykeln halvvägs till jobbet, så jag får i alla fall mängden som jag behöver. Idag kör jag lite intervaller i pendlingen, för jag vill ju inte bara tramsa runt under pendlingen. En bonus med detta är ju att när jag kommer hem i eftermiddag så har jag tränat klart och kan därmed gå och lägga mig samtidigt som barnen. I teorin.

1 kommentar:

  1. Om 10 år kommer du tom att lägga dig före barnen för det mesta! :)

    SvaraRadera