Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2014-01-20

Styrkefyror

Min vän i källaren

Rubriken har väl redan sagt det mesta, men jag fyller på med lite fler ord ändå.
Körde alltså styrkefyror igår och det blev fyra stycken intervaller på fyra minuter vardera. Vilan mellan intervallerna varierade mellan tre och fyra minuter och jag körde givetvis hårdare än jag planerat att göra. Med tanke på den minimala träningsmängden under 2014 (8 timmar före gårdagens pass) så tänkte jag gå in lågt för att säkerställa genomförandet. 6.5 kilo och 54 i kadens var min tanke. Drygt halvvägs in i första intervallen så har jag 55 i snittkadens och tänker att det kan jag ju försöka hålla då. Gjorde det. Nästa intervall vill jag ju inte vara sämre i så även i andra blev det 55 i kadens. I den tredje intervallen så har jag 56 i snittkadens en bit in i intervallen, biter ihop och håller det hela vägen igenom både näst sista och sista intervallen. Så. 55, 55, 56 & 56 blev snittkadensen, vilket ger 357.5 & 364 Monark-watt. Enligt Garmin Vector så höll jag 376, 375, 382 och 384 watt. Snittemperaturen under passet blev lagoma 13.3°C. Snittpulsen i intervallerna blev 171, 173, 170 och 173 och i alla intervaller så hade jag 51% - 49% i fördelning mellan vänster och höger ben.

Hela passet hittar ni här: http://connect.garmin.com/activity/432841380

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar