Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2014-01-04

Snart flyttar jag, från ett cykelrum till ett annat

Så här ser det just nu ut i "cykelrummet" där vi bor

Cykelrummet där vi bor nu har varit helt okej för min del. Inte bara okej, utan till och med bra. Som ni ser så får jag plats med några cyklar, vintercykeln brukar stå på andra sidan av monarken och är då inte i vägen alls. Det finns dessutom två hyllor där jag haft en massa cykelsaker + ANNAT.

Idag har vi varit i nya huset och tittat tillsammans med säljaren som berättat om detaljer och visat oss runt grundligt. Jag kommer ha ett rum i källaren för testcykel, cyklar +ANNAT och där finns lyx som både ytterdörr och fönster. Lite tur det då källartemperaturen tydligen brukar vara kring 18-20 grader. När jag kör testcykel så har jag gärna kallare än så. Utöver att det finns möjlighet att tillfälligt sänka temperaturen med öppen ytterdörr till cykelrummet så finns också vattenkran samt golvbrunn så att jag kan sätta en slang där och spola av hojarna inomhus för att slippa stå ute när vädret inte lämpar sig för utomhustvätt av hojarna. Lyxigt värre. Dessutom givetvis mer plats och yta så jag inte längre kommer behöva gå sidleds för att sätta mig på Monarken. Skulle jag mot förmodan inte få plats med allt så finns också ett garage och ett stort förråd ute på gården.

Det ska givetvis bli riktigt skönt att flytta in där även om jag hade fått mindre cykel-yta i huset. Det känns som om detta hus kommer att bli helt perfekt för oss. Jag har nog fått med alla mina önskemål som jag haft när vi letat hus och Ronya är mer än nöjd hon med. Vi har fått en nyckel till huset nu och själva flytten sker om ungefär en vecka.

4 kommentarer:

  1. Roligt med ett nytt hus och jag önskar er många fantastiska år.

    SvaraRadera
  2. Spola av cykeln inomhus...o fylla avloppet med fin sand... blir kul erfarenhet! /...som jag har ....!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Köp en Kärcher med en rens-slang som tillsats! Gör susen i sandfyllda avlopp. Jag får in sand någonstans och det är betydligt smidigare - och billigare - att spola rent själv ibland än att ringa slamsugarna...

      Radera