Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2014-01-07

Mitt nya favorithatpass

Så här såg jag ut efter en uppsättning ettor på ca: 450 watt igår

Just ettor är helt klart mitt nya favorithatpass. Tidigare år har fyror varit det värsta passet jag vet men efter dom två senaste omgångarna med ettor så har jag en ny hatkärlek. Igår gav jag först upp i den sjunde av tio intervaller, men efter en stunds funderande på meningen med cyklingen så körde jag igenom även dom tre sista intervallerna. Visst, det blev toklång vila där men skiten genomfördes i alla fall. Jag blir liksom tokstum och illamående de luxe. Har ju aldrig någonsin spytt på träning eller tävling men om det någon gång skulle ske så är det nog under ettor. Fy fan så jag mår katt där efter några intervaller. Tidigare har jag sett ettor som ett ganska bekvämt pass. Inte speciellt långa pass och den effektiva tiden varierar ju mellan 10 och 20 minuter beroende på hur många ettor jag kör. Bevisligen har jag tagit i för lite förr, eller så har jag bara blivit gammal nu...

Det hela skulle ju kunna åtgärdas genom att ta i lite mindre, men hur kul är det?

8 kommentarer:

  1. Håller nog med dig om ettor, de är hemska, jobbiga, vidriga och alldeles underbara efteråt. Trösklar på 20 minuter kandiderar också, mest för att pannbenet inte orkar alla ggr.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tjugor har jag också svårt för, i alla fall när jag måste pressa mig. Och det vill jag ju gärna göra.

      Radera
  2. Blivit äldre eller tar i för lite … ? Med åldern kommer ju förhoppningsvis en insikt om vad som verkligen bör göras och inte göras för att uppnå något vettigt. En klarsynthet som förstås kan vara jobbig att hantera. Får jag med den lilla vägledningen ställa frågan igen - varför har "ettorna" blivit vad dem blivit för dig – d v s pain in the ass?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så kan det mycket väl vara. Insikt och vilja kan ju göra skrot av vem som helst.

      Radera
  3. Hej HÖ!
    Undrar lite vad du kör för "typ-pass" på dina vinter (monark) intervaller! Ettor och fyror vet jag nu men hur lång vila, hur många, andra långre intervaller mm. Kan du utveckla lite ytterligare? tack för inspirationen via din blogg! AS

    SvaraRadera
    Svar
    1. Just nu är det mycket spurter om 10 sekunder, enminutare, fyror och tjugor. 10s = 1 min 50 s vila, ettor = 1 min vila, fyror = 3-4 min vila, tjugor = 2 min vila

      Radera
  4. http://www.clasohlson.com/se/Hink/Pr345020001?utm_content=(7!3814026679!42080740232!e)&utm_source=bing&utm_medium=cpc&utm_campaign=6+-+Longtail+produkter+-+Hem#moreinfo

    SvaraRadera
  5. haha lite wolverine över dig där grrrrrowl tiger eyes ;)

    SvaraRadera