Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2014-01-15

Ett första pass i källaren

Efter sex vilodagar och en flytt så har jag nu genomfört ett första pass i nya cykelrummet

Jag hade ganska så låga förväntningar på ben, form och känsla inför gårdagens pass. Flytten var ju fysiskt krävande så jag har haft lite ont och varit stel från vaderna och upp till nacken ungefär. Dessutom så har jag senaste veckan sovit bedrövligt lite. Så, jag tänkte gå in lågt för att hålla hela vägen igår. Ibland är det ju viktigare att bara genomföra ett pass än att göra det riktigt bra. Tanken var 3x20 minuter på 285 watt men efter drygt fyra minuter så höjde jag kadensen. Tre kilos motstånd och snittkadenser på 97, 98 och 99 ger 291, 294 och 297 watt. I sista intervallen så körde jag först 10 minuter på 294 watt och sedan så ökade jag till 300 watt sista tio minuterna.

Uppvärmningen var ett fem minuters Åstrand-cykeltest på 250 watt och med 144 i snittpuls på dom sista fyra minuterna.

Apropå uppvärmning så startade jag passet på ca: 18 graders rumstemperatur och hade drygt 20 efter första intervallen. Då ställde jag källardörren på glänt och temperaturen rasade först och fortsatte nedåt hela passet. I sista intervallen var temperaturen nere på 10.7 grader och det var ganska så lagom det.

2 kommentarer:

  1. Snyggt! Hur lång vila har du när du kör 20 or??

    SvaraRadera
  2. Här hade jag ca: 3 minuter. Ibland har jag 2.

    SvaraRadera