Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2014-01-03

Det gick ju bra det där

Mina planerade 285 watt gick lätt, alldeles för lätt. Så efter knappa fem minuter av första intervallen så ökade jag kadensen från 95 till 97 och sedan stannade jag där. 291 watt alltså. Monark-ångest utbytt mot Monark-glädje efter passet, så som det ska vara alltså.

I fjol klev jag upp på 300 watt den sista februari och sedan stannade jag där. Att jag fortfarande är nio watt efter fjolåret stör mig inte allt för mycket, men ändå något irriterande. Jag ska ju i år bli bättre än i fjol och då vill jag givetvis se snabba resultat. Gårdagens 291-wattare kändes faktiskt så pass okej att jag nog skulle kunna fixa 294-297 watt nu. Kanske till och med 300 men då skulle jag få gå ganska långt ner i den mentala källaren för att lyckas. Jag vet samtidigt att när jag körde 300 i fjol så var jag i en annan fas av vinterträningen och den fasen når jag om fem veckor. Så jag borde försöka ha tålamod i fem veckor till och sedan dunkar jag nog tjugor på en bit över 300 watt.

Nu har jag vilat tre dagar i rad och denna lätta träningsvecka gör att det är dags för vilodag igen. Festive 500 blev mer slitsamt för benen än jag hade förväntat mig och faktum är att benen faktiskt kändes bättre efter fyrorna i förrgår, än dom gjorde innan passet. Kanske är benen nu hyfsat återställda efter julutmaningen och denna vilodag kan ge ännu en skjuts i rätt riktning. Upp med blicken, vi ska framåt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar