Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2014-01-30

18 minuter effektiv tid

Jag körde backintervaller till jobbet, totalt 18 minuter intervalltid. Om jag var effektiv i 18 minuter, innebär det då att jag var ineffektiv i 55?

Fyra fem centimeter nysnö på oplogade cykelbanor gav lite extra tuggmotstånd för mina sju år gamla dubbdäck och såg till att hålla nere snitthastigheten. Det är väl bra för mig det här. Det kändes ju fint att komma till jobbet efter allt flåsande på tom mage och ställa sig framför spegeln och se hur jag åldrats tio år på en och tretton.

Att jag sov i nästan sex timmar är ju bara det ett jättestort kliv framåt. En sak jag tänkte på idag är att allt nattmonarkande visserligen kan vara effektiv träning, men så speciellt stimulerande miljö kan jag ju inte påstå att det är. Jag behöver nog några doser med frisk luft och tvåhjulssläpp med jämna mellanrum för att hålla huvudet på topp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar