Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2013-10-23

Vila igår, träning idag och distansträning i Falun

Igår kvitterade jag ut veckans vilodag. Har ju känt mig rätt sliten i benen sedan helgen och det blev inte mycket bättre igår, så det var väl dags helt enkelt. Nu har jag fem träningsdagar kvar denna vecka så det ska nog hinna bli mos av mig ännu en gång. Det är kul ändå det här med att bli mos. För första gången på många år får jag gå runt och känna att benen har pressats hårt. Jag hoppas att detta ska ge utdelning under 2014 och att det blir ett sprättigare cykelår än dom senaste säsongerna har varit.

Är det några i Falun som tänkt köra distans i grupp på helgerna? Tänker att kanske högskolan, gymnasiet eller någon annan lös gruppering redan tänkt klart angående detta... Annars så tänkte jag köra distans på lördagar i vinter. Kanske också någon söndag, men barnens aktiviteter ligger oftast på söndagar så jag kommer ofta att rasta benen ute på lördagar.

Mitt förslag är: lördagar klockan 10 på Gamla Postenparkeringen. När underlaget går mot vinter så blir det krav på långa skärmar och man bör då också ha dubbdäck. Tycker man att 10 är sent så kan man alltid cykla en sväng före och ansluta till parkeringen vid 10.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar