Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2013-10-06

Fler bilder från Hackmora

Foto från Sågmyra SK's hemsida där det också finns fler bilder: http://sagmyrask.com/bilder/Hackmora%20MTB-uphill%202013/MTB-Uphill%2020131005/index.html

Foto: Daniel Olsson.

Jag känner att den här bilden förtjänar en förklaring. Så att ni inte tror att jag cyklar i sopsäckar varje dag. Det var nämligen som så att någon stackare punkterat tidigt i loppet och brutit. En snäll funktionär skulle hämta hans överdragskläder men råkade få med sig mina överdragskläder. Så när jag skulle cykla från tävlingsplatsen till omklädningsrummet så gjorde Stefan Carlsson i ordning en av säckarna för överdragskläder som jag kunde ha på mig. Det var ju faktiskt både svinkallt och blött, så den hjälpte en hel del.

Idag har man haft löptävlingen Hackmora Bergslopp, jag var inte med. Men flera av de som tävlade igår på cykel snörde på sig löpardojorna och sprang idag. Kajsa Snihs blev femma i damklassen och Emma Stenberg blev nia. Maria Gräfnings vann damklassen och Ola Nyberg vann herrklassen. Daniel Olsson som blev trea igår blev tia i löpningen och Stefan Sunnerberg som vann igår blev 12:a idag. Riktiga fysfenomen. Jag har en gång blivit 24:a på tiden 14:25. Löptävlingen lockar många fler deltagare än cykeltävlingen, men så har löptävlingen funnits mycket längre också. Löpningen lockade 79 herrar och 21 damer i år och det tycker i alla fall jag är riktigt bra. Plus ungdomsklasser. Nästa år så jämnar förhoppningsvis vi cyklister ut dom siffrorna en aning.
Resultat från Hackmora Bergslopp idag hittar ni här: http://sagmyrask.com/hackmorabergslopp/20131006_HackmoraBergslopp_resultat_alla.pdf

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar