Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2013-08-02

Väckningspass, i dubbel bemärkelse

Jag var ruggigt trött i morse. Lyckades ändå på något magiskt vis släpa mig ut och sätta mig på cykeln. Eftersom den inte direkt går av sig själv så var jag tvungen att trampa igång den och när jag trampade igenom Falun så började jag faktiskt vakna till liv igen. Eftersom jag ska tävla imorgon så körde detta som ett väckningspass med ungefär 10½ minut intervalltid. Det borde väl räcka, eller hur Fredrik? Man måste inte köra väckningspass innan tävling, det där får man givetvis känna efter vad som passar bäst för en själv. Men jag tycker helt klart att mina ben blir bättre av ett väckningspass dagen innan tävling. 

Tävlingen jag ska köra heter Kalmar GP och det är en del av herrelitens SWE-cup. Lär vara en riktigt bra arrangerad tävling om ryktena stämmer. Då den 1.7 kilometer långa banan går i en fyrkant så borde den inte vara allt för svår. Ett annat tecken på att banan antagligen är lätt är att Christian Bertilsson vunnit dom två första upplagorna... Som vanligt så är hela svenska eliten på plats, denna gång också kryddat med närvaro från två danska lag.
Tyvärr har mitt resesällskap till tävlingen dragit på sig en förkylning så som det ser ut nu så får jag köra 54 mil i bil på egen hand inför loppet, vilket kanske inte påverkar prestationsförmågan på något positivt vis. Om det är någon som vill hänga med och göra mig sällskap, antingen hela eller delar av sträckan, så hör av er. Jag åker Falun-Avesta-Sala-Västerås-Kungsör-Katrineholm-Norrköping-Oskarshamn-Kalmar. Efter loppet så åker jag hem på kvällen/natten och har då sällskap av Jimmy Bodin! Enligt GoogleMaps så ska resan ta 6.31, blir skoj! Eftersom det är en riktigt lång resa och jag antagligen kör ner själv så tänkte jag göra ett eller två stopp och trampa ur benen lite, så har ni några cykelparadis längs vägen där man kan rulla lite i ca: 45 minuter så tipsa gärna!

Trött men glad gubbe på väg till jobbet

Cow are you doing today?

Det här säger väl egentligen inte så mycket?

Nu har jag frukoststund på jobbet. Körde hit utan att äta något före så detta smakar riktigt bra nu.

3 kommentarer:

  1. http://www.hitta.se/gideonsbergsgrillen/v%C3%A4ster%C3%A5s/0LW22Cvqqb?vad=gideonsbergs+grillen

    Gideonbergsgrillen har en stört bra hamburgertallrik, 400gram kött med sallad, dressing, stektägg, bacon och allt, 2 liter läsk, något kilo pommes. Top notch!

    SvaraRadera
  2. På vägen upp får/kan ni gärna stanna i Mönsterås på Linneavägen 2 för en paus eller fika om ni vill? Säg bara till när ni kommer =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Och kommer du inte allt för sent ikväll så går det fint att rulla Mönsterås runt, tar ca 45min =)

      Radera