Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2013-08-07

Tour of Jämtland, etapp 1

Framme i Östersund, färdigtävlad, mätt och på hotellrummet med laptopen på magen. Dagens etapp var ett GP-lopp på en inte allt för snabb bana i centrala Östersund. GP-loppen har väl gått sådär för mig i år och dagens insats kommer jag väl inte minnas som någon av mina bästa. Var med i klungan i ca: 40 minuter, tappade först en del mot klungan men sedan blev vi en grupp som nästan var ikapp igen men sist två varven så tappade vi igen. Kom i mål som 53:a av 62 fullföljande och 92 startande. Alla som fullföljde fick dock samma tid så jag har inte tappat något i totalen. De tre första fick bonussekunder så jag ligger därför 10 sekunder efter i totalen.
Jag såg detta GP-lopp som mitt väckningspass efter tre dagars cykelvila med flytt på schemat. Nu hoppas jag kunna komma igång till resterande etapper.

Officiella resultat från idag: http://www.tourofjamtland.se/resultat-kriterium/
Vill man se verkliga resultaten så kan man se Emits tider här: http://emitliveserver.cloudapp.net:8081/lopmeny/854 (välj "elit" under "velg klasse")
Garmin-data från idag:

Soligt på väg uppåt i landet, med några småhinder längs vägen

Hittade en parkeringsplats nära Magnus Darvell

Lagledarmöte

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar