Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2013-08-08

Inför Tour of Jämtland etapp 1

Om ni frågar mig så körde vi etapp 1 igår, men av någon anledning så kallas dagens etapp just för etapp 1. 
Dagens banprofil, avslutningen har strukits på grund av vägarbete, så vi går miste om avslutningsbacken

Ny dag och nya tag alltså. Helt klart så finns det möjligheter att köra sig trött på dagens etapp även om den ser ut att starta lätt. Banprofilen säger dock aldrig någonting om hur hård själva etappen blir. Det kan bli full fart från start och då gör det ont även på en platt bana. 

Jag känner inte av gårdagen något i kroppen och har ätit en rejäl frukost här på hotellet. Hade faktiskt huvudvärk igår kväll, vilket jag aldrig brukar ha. Men när jag vaknade efter hela nio timmars sömn så var allt bra igen. Igår körde jag bilen hela vägen upp hit så det var kanske inte den bästa uppladdningen, men idag så har jag inget att skylla på. Nu är det bara upp till kroppen att visa vad den går för.

Valentin Baat är här och levererar bilder i världsklass, se bilderna från igår här

2 kommentarer: