Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2013-08-28

Ibland har man inte bästa dagen på året

Idag var en sådan där dag.

Kände mig seg och rätt opeppig redan när jag cyklade mot Lugnet, idag var det ju säsongsstart för Onsdags-VM. Kom fram till Lugnet och fick snacka lite strunt innan alla var samlade, ute på uppvärmningsvarvet så testade Martin Eriksson att punktera och så gjorde vi om varvet en smula vid trappan. Martin slängde i en ny slang och sedan startade vi. Heat om två varv skulle köras och jag försökte gå med Magnus Darvell och Martin men det var som om benen bara vägrade. Försökte och försökte täppa den där lilla retfulla luckan men det gick bara inte. Martin punkterade igen och Magnus gled iväg allt mer. Bakom mig så hade Jens Westergren och Johan Ekman en fajt om tredjeplatsen och Patrik Svenssons vevarm glappade upp. 
Efteråt så konstaterade vi alla att det här var nog inte så kul. Lugnet har ju alltid haft lite sten i marken, men nu var det bara för mycket. Förhoppningsvis är det bara för att dom bygger om inför VM, men om underlaget även i fortsättningen ska vara så här så är det slutcrossat på Lugnet. Skid-VM är ändå om 1½ år och det vore ju kul om stadion var cykelvänlig fram till dess? Nu är det ju inte ens kul att köra MTB där. Som jag gjorde. Crossen bygger jag nog ihop vilken månad som helst nu.

Martin Eriksson punkterade både på uppvärmningen och lite senare så punkterade han även på första varvet. Denna trappa och bro är ett nytt inslag i Lugnet-terrängen och skulle kunna användas på crosstävlingar framöver.

Så här (o)pepp såg vi ut redan innan start

Efter första och sista heatet kom Stefan Carlsson och förevigade oss. Här hade vi konstaterat att det inte går att köra på Lugnet och vi behöver därför hitta något nytt område att köra Onsdags-VM på.

Istället för att åka runt på Lugnet och deppa så föreslog jag att vi skulle sticka till Högbo för någon backintervall. Där fanns fyra skidåkare med vätskebälten som övade starter. Lyckades faktiskt lura upp dom för Högbobacken en gång också, ner kommer man ju alltid... Vi körde två backintervaller, eller ja, Magnus körde ju bara en den stackarn. I första intervallen så försökte jag hänga med Magnus men sprängde mig i småbitar så han och Jens fick pipa iväg. I den andra intervallen så tog jag några förningar tillsammans med Jens som ställde av mig alldeles i slutet bara. Körde väl ganska fort ändå, men känslan var inte bra. För tunga växlar, seg kropp, tung skalle och allmänt opepp.

Skärpning!

Trodde att jag hade tagit någon bild i backen också, men det misslyckades jag tydligen också med. Här är ett foto från hemcyklingen. Nu när jag bor på ny plats så måste jag ju hitta nya vägar för att ta mig till och från olika platser igen. Gött med lite nytt.

1 kommentar:

  1. Området bakom och runt swedol, kanske kan bli en alternativ bana, löparspåret börjar där. Sen finns det flera sätt att korsa E16 samt några backar. Eller vid pumphuset.

    SvaraRadera