Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2013-07-19

Väckningspass

Bild från dagens runda som jag körde mitt väckningspass på

Kör alltså sverigecup imorgon, eller SWE-Cup som det så fint heter. Tävlar inte idag dock, så ni slipper mig där. Eftersom jag tävlar imorgon och vilade igår så körde jag ett väckningspass idag, ingen självklarhet kanske men två vilodagar och en lång bilresa (Falun-Lund) hade väl kanske gett skitben imorgon. Så jag väckte kroppen lite idag. Hade tänkt mig en tiominutersintervall och en femminutersintervall. Tian gick så sjukt segt och jag tänkte att jag nog var sliten och därför skulle skippa femman. Men så tänkte jag att jag borde gnälla mindre och ta i mer istället. Så in i den andra intervallen så ställde jag mig upp och spurtade upp pulsen och sedan fortsatte jag att mata på till toppen. Och se, det gick ju att ta i lite mer och cykla lite fortare om bara huvudet fick bestämma över benen istället för tvärt om.

Nu drar jag till Viktor för att hämta upp honom och hans pappa så drar vi ner till Lund där Viktors bror har en lägenhet som vi ska få sova i under helgen. Vi hörs!

1 kommentar:

  1. Bra jobbat -riktigt sura vindar idag, sjukt hårda byar!
    Kör hårt i helgen!

    Fredrik

    SvaraRadera