Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2013-07-04

Dalacupen i förrgår

Som ni vet så gjorde jag i ordning banan runt Vikasjön i tisdags morse. Några timmar senare så ringde man från NCC och berättade att man under dagen skulle göra beläggningsarbeten runt i princip hela varvet som vi skulle köra och att det därmed skulle vara olämpligt att cykla fort där. Eller ens cykla racer överhuvudtaget. Så jag stämplade ut från jobbet lite tidigare, åkte till Vikasjön och rev ner allt, sedan styrde jag mot Milsbovarvet där jag markerade den banan istället. Ställde mig sedan vid samlingsplatsen i Vika och berättade för cyklisterna om ändringen. Starten blev något uppskjuten men vi kom iväg, vädret var fint och cyklisterna snabba. Lite kul var det att när jag var på väg mot starten så mötte jag Borlänge CK som körde TCT idag på samma bana. Trist givetvis att det ska vara två så stora träningstävlingar på samma dag och så nära varandra, nästa år kanske någon byter dag?
Kopiösa mängder olja och grus ligger nu på vägarna runt Vikasjön

Efter att jag tagit sista bilden här så blev jag tvungen att bli ganska så trött för att komma ifatt igen...

Jag hade en plan för mitt deltagande när jag startade. Följde inte den planen överhuvudtaget utan gjorde en ny plan under loppets gång. Följde inte den planen heller. Mot slutet var vi nere på åtta man i tätgruppen och jag försökte mig på en kilometerattack. Trodde att det skulle kunna gå vägen denna gång men benen blev sura och farten ökades igen i gruppen bakom. Blev istället sist i tätgruppen. Snabbast blev istället Johan Carls som vann en målfoto-strid mot Pierre Sandberg och trea blev Fredrik Frykberg.

Nu har jag alltså kört tre lopp av varierande karaktär på fyra dagar. Känner mig faktiskt inte ett dugg sliten, utan det känns snarare som om kroppen bara blir bättre och bättre. Kul! Nästa tävling är om drygt två veckor nere i Malmö-trakten. Idag är Ebbah sjuk så jag blir hemma med barnen och nästa vecka startar jag en två veckor lång ledighet. Idag är det Ingarvet GP!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar