Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2013-07-14

Dags för Mont Ventoux

Idag kommer vi få se trötta cyklister

Inte nog med den där jobbiga backen på slutet, det är tourens längsta etapp också så det kommer vara några trötta cyklister som ska släpa sig upp på den vindpinade toppen. Vilodag imorgon dock, så många törs nog plocka ur lite extra krafter idag. Det ryktas om ca: 30 graders värme också, så det lär gå åt en och en annan flaska sportdryck idag. Myndigheterna räknar med ungefär EN MILJON åskådare längs vägen idag (och rapporter talar om en halv miljon bara i målbacken), snacka om publiksport!
Vilken häftig kantvindsetapp vi fick se i förrgår då. Riktigt härlig. Själv var jag ju ute och cyklade, men kunde se 75 minuter via Eurosports repris. Sjukt mäktigt och jag verkligen älskar att kolla på kantvindsrace.

Nästa helg ska jag köra Ringenloppet i Skåne, kan bli kantvind där också. Vi får väl se hur härligt jag tycker det är med kantvind efter det. Förra året fick jag en 40:e plats efter att ha släppt klungan under dom sista kilometerna. Var avhängd ett tag halvvägs in i loppet men kom lite turligt ikapp med några andra avhängda kamrater då man tillfälligt stoppade tävlingen för vi var på väg ikapp någon annan klass som skulle ha målgång.
Om någon vill samåka med mig ner, har plats för mig i sin bil eller vet något fantastiskt boende så får ni gärna höra av er. Söder om Malmö ska jag till. Alla landsvägstävlingar tycks gå nere i Skåne/Småland. Vi borde göra något mer för tävlingskalendern också i mellansverige, tycker jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar