Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2013-05-09

Skånsk seger i Ingarvet GP

Snabbast idag: skåningen Andreas Arvidsson

Ingarvet hade besök från både Skåne och hufvudstaden idag. Tyvärr var vi bara ett tiotal deltagare (12?), troligtvis på grund av att både Billingeracet och 105:th Scandinavian Race går på lördag och folk vill spara lite på benen. Jag hade en tanke om att spara lite på benen jag med, och bara spurta i någon spurt men mest ta det lugnt. Det gick åt skogen med dom planerna. Jag var med i varenda spurt och lyckades faktiskt ta poäng i alla tio spurter också! Andreas vann ändå mot mig med 36 - 30.

En annan som tog poäng i alla spurter var Lisa Ström som vann alla spurter i damklassen. Dessutom var hon tvåa en gång i totalklassen!

Lite skönt häng efter avslutad träning

Första passet i år som jag rullade ur efteråt. Annars brukar jag ju dyka in i bilen direkt efter sista spurten. På testcykeln har jag ibland unnat mig fem minuter men idag var jag med runt Varpan efteråt. 37 minuter blev det och skönt var det. Andreas briljerade med sina sociala medier och Saga Lindström attackerade.

Där uppe skulle man bo

Saga tog ett kort

Och Andreas tog ett kort. Egentligen tog han rätt många, det dyker kanske upp på hans blogg lite senare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar