Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2013-05-02

Körde vi verkligen 10?

Räknar vi dom röda pucklarna i pulsgrafen ovan så får jag det till åtta spurter, då vet jag att jag stod över den första men visst var det bara en som jag missade? Körde vi alltså bara nio spurter idag? Eller har någon koll på läget?

Jobbade över idag då ett möte drog ut på tiden, stressade som en idiot till dagis för att hämta barnen, hem för att byta om och fixa mackor åt barnen och sedan drog vi till Ingarvet. Landade väl fem minuter sent så gänget var redan ute och värmde upp ett varv. Mamma och Lasse kollade på racet med mina barn idag. Jag intervjuades lite av Dalademokraten och stod därför över försnacket och första två varven. Men sedan hakade jag väl på? Borde därför ha nio spurtpucklar? Eller bommade jag kanske ett eller ett par varv till där i början? Gick inte in för att ta så många poäng idag, men för att köra hårt och hålla bra fart på klungan om så krävdes. Fick bli tvärstum flera gånger. Så här i efterhand så funderar jag ändå lite på vad jag egentligen tränade på. Tränar vi för att träna, eller tränar vi för att prestera bra resultat? Borde kanske haft en annan inställning till dagens träning, får göra om och rätt nästa vecka. Nu hamnade jag väl mest i jaktläge och defensiv, istället för att bjuda på en sprakande offensiv. Poängskörden blev lätträknad, men det viktigaste var väl att ha roligt?

Nu vet ju inte jag om det är tack vare mitt mejl. Men 00:33 i natt så mejlade jag till NCC som är kommunens entreprenör när det kommer till att vägunderhåll och liknande. Påpekade att vi hade en del små hål och någon vass kant längs bansträckningen för Ingarvet GP och nämnde några exempel på platser där det inte var så kul att cykla. Idag var allt lappat! Även om det kanske inte var den mest långsiktiga och permanenta lagningen så hade man i alla fall täppt igen hål och liknande. Mäktigt.

Magnus Darvell som här vinner den första spurten visste inte var (den jättetydliga) mållinjen var dom två första spurterna så han raketade på ett tjugotal meter extra. Lite kuirosa är att NCC's falukontor är den röda byggnaden i bakgrunden, så det var ju minst sagt på deras hemmaplan som lagningen av vägarna var.

Många cyklister idag, ca: 25? Ett annat cykelvänligt företag, Cramo, i bakgrunden.

Kristin i Frosties-tröjan provade på klungcykling för första gången, tydligen var det mindre läskigt att cykla utför Åreskutan?

Martin Eriksson, längst till vänster i bild, vann inte idag. Som ni säkert förstår.

Christoffer Kvist vann tre spurter, och också den sista spurten som ger dubbla poäng, och fick ihop 27 poäng idag! I helgen körde han in på en fjärdeplats åt oss i Falu CK Elit på den avslutande etappen i Hammarö 3-dagars, läs mer om det här.

Magnus Darvell vann fyra spurter idag och fick 28 poäng, sjukt dramatisk träning på Ingarvet idag!

Snabbaste damcyklist var Frida Knutsson som i vanlig ordning imponerade stort. Det är bra driv i den tjejen.

1 kommentar:

  1. Jag tycker att Martin ska ha bonuspoäng för att han körde cross!

    SvaraRadera