Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2013-05-04

Ett kontrollerat 4x4-pass

Igår tänkte jag träna när barnen lagt sig, alltså vid nio på kvällen. 23:06 startade jag min Garmin och körde mitt pass. Jag har planerat att träna sex dagar denna vecka så det var viktigt för mig att genomföra detta. Att inte bomma en dag. Syftet med detta pass var att få ett ganska bra pass på testcykeln med bra kvalité. Då formen varit ganska svajig en tid så var det viktigare för mig att genomföra passet, än att försöka visa mig stark och ta nya rekord. Valde därför en nivå på mina fyraminutersintervaller som jag trodde att jag kunde klara av utan att förta mig. Förra vintern körde jag fyror på 333 watt, och som mest var jag uppe på 350. Jag tror i alla fall att jag klarade ett pass på 350. I vinter har jag klarat fyror på 372 watt. Igår kväll valde jag att starta på 340 watt.

Första intervallen gick bra, andra intervallen likaså. Det kändes lite för kontrollerat, kunde nog ha kört åttor på 340 watt igår. Det var i alla fall känslan efter fyrorna. Så jag beslutade mig för att öka lite under dom sista två och körde därför på 360 watt då. Det blev betydligt jobbigare, men jag fixade det ändå bra. Avslutade med 400 watt till utmattning som mentalt kom efter 1.39. Som uppvärmning körde jag ett Åstrand med mina näst bästa pulsnivåer hittills. Rekordet är ett snitt på 129 under dom sista fyra minuterna (200w), nu blev det 129.5. Så, nu känns det ganska bra igen och passet blev precis så bra som jag hade hoppats på innan.

Idag ska jag fixa lite med sittställningen på min racer och jag ska också göra i ordning min MTB från i fjol. Ska försöka sälja min MTB men tänkte hinna med ett eller två avslutningspass på den innan också, skogen lockar.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar