Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2013-05-18

Cyklingen från Falun till Stockholm

Hej hej!

Lite bilder och ANNAT från gårdagens cykeltur. Det började med att jag redan under dagen insåg att det skulle bli motvind i stort sett hela vägen ner till storstan, men jag trodde att det inte skulle blåsa så mycket. Hade fel. Kom iväg hemifrån en timme senare än jag hoppats men jag monterade lampa bak och tog med en framlampa i sadelväskan. Bianchi har försett mig med en Bianchi Impulso på grund av att min Sempre blev skrot på tävlingen i Uppsala. Igår skruvade jag fast styret, satte på pedaler och bytte till min gamla sadel. Typiskt bra premiärtur.

Hann knappt lämna hemmabyn innan jag insåg att två flaskor saft och 23 kronor kanske var lite snålt för att klara cyklingen till storstan. Bäst att hushålla. Hade i alla fall fint väder, vilket fick mig att inse att solkräm skulle ha varit på sin plats då jag alltid bränner mig när solen är framme.
Tur då att det erbjöds regn redan efter en timmes cykling!

Hopp!

På väg mot Norberg

Världsmästarbåge!

När jag var på väg mellan Sala och Enköping så stod plötsligt två cyklister och vinkade ivrigt i en korsning. Det var Erik Åkesson (som också tagit bilden) och hans mamma, Sofia, som cyklat ut för att se mig passera. Det blev en trevlig liten pratstund och Erik börjar på cykelgymnaset i Falun i höst så vi lär ses många gånger igen.

Skuggorna blev långa. På Willys i Enköping köpte jag 100 g mjölkchoklad, 1 burk Cola och en påse sega nappar för bara 18 kronor. Glad att jag inte stannade på någon mack. Napparna sparade jag och åt efter att jag kommit fram.

Solnedgång

Å här står Impulson och ser ledsen ut med stift i däcket efter knappa 20 mil. Muntert!

Kom fram.

Idag är jag lite trött, trots 9 timmars sömn. Första flaskan räckte i 12 mil igår, den andra räckte bara i 6 mil. Drack en burk Cola och åt 100g choklad i Enköping och sedan bara körde jag. Idag blir det kalas!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar