Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2013-04-09

Resultat och bilder från Dalacupen #1

En riktigt intensiv dag närmar sig sitt slut. Ska återkomma med mer om dagen lite senare, nu ger jag er det som de flesta av er väntar på. Ett par bilder och resultaten från Dalacup #1.

Sådana här skyltar hade jag satt upp på alla vägar som kom till tävlingsbanan, snyggt och säkert!

Det blev 14 cyklister som skrev in sig i startlistan till denna premiär av Dalacupen 2013. 14 är inte jättemånga, men ändå fler än jag räknat med då vi fortfarande har is på dom flesta vägarna här i Dalarna och temperaturen visade på sköna +1 efter målgång. Nu är dessutom många på olika sorters läger och annat, så om två veckor är vi nog minst det dubbla. Distanserna idag var ca: 16.6 eller 33.2 km (ett eller två varv) och farten hög från start till mål. Tyckte jag i alla fall... Starkast av alla var Magnus Darvell som stack iväg solo efter ett halvt varv, höll undan i ett varv och vann sedan spurten ett halvt varv senare. Mäktig karl!

Mäktigaste tjejen hela dagen var Selma Svarf från CK Natén och så här glada var dom efter sina segrar:

Resultat:
F 15-16
1. Selma Svarf

P 15-16
1. Anton Olstam

Herrklass
1. Magnus Darvell
2. Andreas Blomqvist
3. Pierre Sandberg
4. Martin Eriksson
5. Viktor Knutsson
6. Hannes Bergström
7. Fredrik Frykberg
8. Henrik Öijer
9. Albin Larsson

Nu sitter jag här med krampkänning i vänster vad och belönar mig med egenbakad sockerkaka efter en väl genomförd dag. Nya möjligheter i morgon, nu väntar duschen. Stort tack till alla som kom och hjälpte till, vilka hjältar! Sopade korsningar, flaggvakter längs banan, ledarbil och målpersonal. Det här lär vi göra om!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar