Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2013-04-13

God morgon från Jungfruvägen

Utanför fönstret duggar det, barnen kollar på TV, frugan sover och jag sorterar gel. Tävling imorgon som sagt och om tre och en halv timme börjar jag och Viktor Knutsson resan ner mot Linköping. Om vädret inte är bedrövligt där nere så rullar jag nog lite cykel en sväng när vi kommit på plats.

Formen är väl inte jättebra, men jag känner mig inte heller som ett bojsänke. Ska nog kunna hänga med klungan runt i alla fall. Kunde igår konstatera tillsammans med en annan cyklist här i stan att det spelar ingen roll att vi har skött vår egna träning inför denna säsong. Alla andra tycks nämligen ha blivit bättre också. Bra för svensk cykel, mindre bra för den som vill ta bra placeringar...

Jag har börjat lägga fram lite grejer som ska med, men inte packat något än. Cykeln står dock i redan i bilen. Frågan är hur mycket kläder som skall med och vilka jag ska använda imorgon. Prognosen pekar väl på en temperatur mellan 8 och 12 plusgrader och halvklart väder. Borde ju gå bra utan benvärmare då. Skulle jag ändå behöva så har jag världens bästa och tunnaste benvärmare som knappt känns.
Men som vi alla vet: "Är det tävling så är det bara ben som gäller!"

Jag uppdaterade elitlagets blogg igår förresten, ni kan väl kika in, bokmärka och länka till den sidan. Om ni vill. http://faluckelit.blogspot.se/

Det verkar som om cyklisterna som tävlar i Jönköping får riktigt härligt misärväder, önskar att jag varit med där!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar