Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2013-03-30

Påskafton

Hej hej, Bloggen!

Idag har vi påskat lite här i Falun. När jag skulle köpa godis till påskäggen så skulle jag också köpa vörtbröd. Tror ni det fanns något vörtbröd!? Nej. Åkte först till Willys, där fanns inte ett spår av vört. Åkte sedan till Ica Supermarket i Britsarvet, där fanns vörtbröd utan russin. Besökte Lidl, inget vörtbröd. Åkte hem med allt det övriga till familjen och förklarade att jag måste på vörtjakt.
Familjen och påskfirandet fick vänta.
Besökte därefter Ica Supermarket i Slätta, vörbröd utan russin är inte vörtbröd. Åkte därför hela vägen till andra sidan stan och bort till City Gross där Jonte Stark skvallrat om vörtdepåer. Mycket riktigt fanns där ett eget vörtbröd bakat i stenugn:
Så i Falu Kommun tycks det vara City Gross som gäller. Köpte bara tre limpor eftersom jag aldrig smakat deras vörtbröd förr. Det börjar bli dags att jag lär mig att baka, för så här kan vi inte hålla på.

När jag lyckats hitta vört så återvände jag till familjen och ungarna fick gå på äggjakt på gården, sedan drog vi till min mors sommarstuga:

Efter stugbesöket så åkte vi hem och såg Leksands IF definitivt säkra elitserieplatsen för säsongen 13/14, härligt att se!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar