Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2013-03-27

Grus i maskineriet

Idag har jag kör failfyror och då ser man så här glad ut efteråt

Jag vet ju att jag blivit lite svagare igen efter ungefär en månad med bara positiv utveckling. Inte helt oväntat kanske, men det här med motgångar får ju mig inte alltid på topphumör. Idag tänkte jag helt enkelt skita i att jag blivit svagare och låtsas som om jag fortfarande var på topp. 

Det var jag givetvis inte. 


Nästan 3½ intervall på 372 watt

Med lite peppande musik och kanske en vårklassiker på en skärm framför ögonen så hade jag möjligen kunnat pressa mig igenom också den fjärde intervallen. Nu bestod vilan mellan intervallerna i att göra i ordning barnen för läggdags och sedan också lägga dom. Fokus låg inte 100% på egen prestation i afton alltså. Bra med ursäkter ibland. 

Körde ett Ekblom-Bak cykeltest innan som lite uppvärmning och första pulssiffrorna visade på lägsta nivån någonsin! Jättebra med låg puls på given belastning. Problemet är bara att det är skillnaden mellan dom två stegen i testet som är viktigt och då jag hade samma puls på den tyngre belastningen som senast så blev därför mina värden något sämre. 58.8 i testvärde mot personbästat 60.0, inte helt illa ändå.

Allt är inte bara jämmer och elände. Efter någon minuts funderande så tror jag mig ha kommit på varför jag försvagats den sista tiden. Givetvis har det med kost och sömn att göra. Så skärpning där och nya rekord inom en vecka! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar