Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2013-03-09

Fyra friska timmar

Bilderna:
1. Brant upp till Färjegårdarna
2. Lämnar Täkt och dammar in på en fin grusväg
3. Slingriga grusvägar i solsken, klicka gärna på bilden och följ vägen
4. Försök uttala Spraxkya ni, det är väl bara Borlängeborna som klarar av det, tillsammans med oss övriga som fått höra hur man ska säga det.
5. Torsång. Jag stannade faktiskt till på cafét och köpte mig en chokladkaka, hade inte min bästa dag...
6. Ballonger i Slaggen

Jag brukar oftast cykla norr- eller väster om Falun när jag är ute och kör distans, gillar backarna och terrängen där. Idag bar det dock av söderut för att köra lite Borlängeterräng och plattare cykling. Kollade lite på kartor först för att hitta något lämpligt och sedan var det bara att ställa in styret mot solen. Benen kändes riktigt bra från start så jag började trycka på rejält direkt. Kände att det här var en bra dag, formen var riktigt på väg och att benen gick av sig själva. Trots lite motvind. Efter ungefär 1:30 var det slut på dom känslorna, istället var jag nu seg och började gå mer på vilja. Förväntade mig medvind efter 1:40 men fick istället upptäcka att vinden vänt. Fick istället sida mot...

Nötte på så gott jag kunde men det var inget pang i pedalerna direkt. Efter ungefär tre timmar var jag i Torsång och där blev jag tvungen att köpa mig en 100 grams chokladkaka för att inte rasa ihop totalt. Ronya hade då ringt och sagt att hon skulle hämta svärmor och barnen, så jag hade bestämt mig för att slå av på intensiteten något och istället förlänga turen lite.

Kom hem efter 4:08 med 103.5 kilometer i benen, en snitthastighet på 25 km/h och en snittpuls på 145.

2 kommentarer:

  1. Spracha typ uttalas det väl har jag fått för mig att jag fått höra? Väl kört också för den delen... =)

    SvaraRadera