Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2013-02-16

Inga snygga fyror

Inget man skriver ut och sätter på kylskåpet direkt...

Idag körde jag fyra intervaller om fyra minuter styck, ett så kallat fyra gånger fyra-pass. Eller bara "fyror", som dom också brukar kallas. Fyra minuter vila mellan varje intervall, var tanken. Det blev 7:26 mellan andra och tredje intervallen, återkommer till det. I sista intervallen hade jag ett 10 sekunders uppehåll också då jag tänkte ge upp, men så tänkte jag: "Hur fan förklarar jag det här i bloggen!?". Å så körde jag igenom också den sista.
Belastningen var 3.6 kp vilket ger 360 watt vid 100 i kadens (tramptag/minut), just den kadensen försökte jag hålla i första intervallen. Det var friskt vågat, totalsprängda ben. I resterande tre intervaller låg jag kring 98 i kadens vilket ger mer behagliga 352 watt på displayen. Kände ändå att jag ville kräkas mot slutet, fruktansvärt jobbigt.

Det här är ett sådant där pass som aldrig hade blivit av utan min Monark. Natten till idag jobbade Ronya, så hon ville sova under dagen innan hon började jobba igen vid 16-tiden idag. Jag har ju, som ni redan vet, varit ute med barnen hela dagen för att ge henne en chans att vila mellan arbetspassen. Därmed fanns normalt sett ingen tid för mig att träna idag. Men nu för tiden kommer jag inte undan. Jag slängde in ungarna i duschen, efter två intervaller ropade barnen att de ville komma ut så jag tog en längre vila där jag duschade barnen. Med rena barn satte jag mig på cykeln och rev av dom två sista intervallerna.

3 kommentarer:

  1. Afton Öijer,
    Man kan riktigt se på kurvan hur det sved i benen, gott jobbat. Fyror ska ju göra ont och ligga på gränsen för vad man mäktar med. Kör på, nästa gång sitter det!!
    //Andreas

    SvaraRadera
  2. Lär ju ha krävt några watt att få ordning på barnen oxå. Det syns inte på datat.

    SvaraRadera
  3. Lär ju ha krävt några watt att få ordning på barnen oxå. Det syns inte på datat.

    SvaraRadera