Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2013-01-20

Hej å hå

Goder afton!

Jag känner att bloggen blir lite lidande när jag själv är lidande, men det är väl kanske fullt naturligt så. Nu har jag sjukdomsvilat i fyra dagar. Utöver min förkylning så har jag fått ett par hääärliga munblåsor och dessutom turen att få den ena placerad så att jag inte kan bita ihop ordentligt. Kan därför inte tugga min mat som vanligt folk utan sväljer det jag äter efter att jag hackat det lite med fram och hörntänderna. Varsågoda för hälsoinformation som ni inte önskade er!

Tur då att det faktiskt finns folk som cyklar så att jag har något att skriva om!

På Gran Canaria har fd. Cykelcity, numera Unaaaaaaas Cycling haft traditionsenlig backtest/interntävling med följande resultat:
1. Michael Olsson 20.31
2. Fredrik Ludvigsson 20.31
3. Jo Ringheim, NOR (Jo, han heter så /kul kille)
4. Magnus Nordahl, NOR
Sedan följde Christian Bertilsson, Robert Pölder och Alexander Gingsjö på en tid kring 23 minuter.

Världscupen i cykelcross avslutades idag med en skräll i herrelitklassen genom tjeckiens Martin Bina som hanterade det frusna och snötäckta underlaget bäst. Han försökte ungefär halvvägs in i loppet att skaka av sig resten av tätgänget men det var först med 2-3 varv kvar som han fick den avgörande luckan och kunde hålla undan till seger framför en starkt jagande Lars van der Haar. Trea blev Simon Zahner och bästa belgare blev Sven Nys på en fjärdeplats. Niels Albert säkrade totalsegern genom sin femteplats.
Det var ett gäng svenskar på plats också och dom lyckades väl lite olika bra idag:
Magnus Darvell blev 36:a i elitklassen, +5.16
Åsa Erlandsson blev 27:a i damklassen +5.52
Ludwig Söderqvist blev 29:a i U23-klassen +3.14
Martin Eriksson blev 45:a i U23-klassen +2 varv
David Eriksson blev 38:a i juniorklassen +5.09

I Australien har man värmt upp inför Tour Down Under med ett criterium (GP-lopp) idag med följande resultat i en stor klungspurt:
1 Andre Greipel (Ger) Lotto Belisol 1:04:01
2 Matthew Harley Goss (Aus) Orica GreenEdge
3 Gregory Henderson (NZl) Lotto Belisol
4 Boy Van Poppel (Ned) Vacansoleil-DCM
5 Edvald Boasson Hagen (Nor) Sky Procycling 0:00:02
...
34 Jonas Ahlstrand Argos-Shimano 0:00:08

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar