Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2012-12-04

NI ÄR GULD!

Alltså den här adventskalendertävlingen. Snacka om bra pepp för mig. Ni är ju bara så himla gulliga och rara i era mejlsvar. För tro mig, jag läser varenda ett. De flesta svarar på frågan och det är bra så. Men om ni visste hur många mejl jag får varje dag nu med peppande ord om bra blogg, kul tävling och så vidare. Det är MASSOR!
Det finns ett par anledningar till att jag inte besvarar mejlen och det är givetvis att det är föööör många. Idag har jag fått över 300 mejl, att läsa igenom dom går väl okej men att svara på alla skulle ta för lång tid. Vissa av deltagarna i kalendertävlingen bifogar någon bild, ofta på sina cyklar, från senaste rundan eller vägen till jobbet. Andra skriver en kort text om sin egna cykling. En del imponeras av olika saker jag gjort eller gör och vissa länkar till sina egna bloggar.
Jag läser vartenda ord.
Jag kollar på varenda bild.
Jag kollar in varenda blogglänk.

Tack ska ni ha!

Jag önskar att alla kunde få ett pris, eller att jag kunde ha sådana här tävlingar varje dag. Året om. För det är ni värda.

För att, i en tid av mycket adventskalendertävling och lite cyklande, försöka bibehålla någon slags bloggare-roll så ska jag väl skriva lite om min dag och så också. Med bild:
Min son och jag efter innebandyträningen där han spelade och jag coachade.

Det är intressant det där med innebandyn. Jag har ju i sommar tränat barn i samma ålder fast med cyklar som träningsredskap. Då var visserligen inte tålamodet på topp hos alla varenda gång, men i den här åldern är 60 minuter fokus och koncentration inget man kan kräva. Men på innebandyn finns verkligen alla typer. Vissa har spelat mycket, det märks. Andra är nya med klubba och boll men vill mycket. Några tycks inte tycka det är så roligt, men dom spelar i alla fall. Och så finns det några sköningar som inte riktigt vill spela innebandy.
Alla lika speciella och härliga, givetvis.

Cykelmässigt så kom jag inte ut på någon kvällsrunda idag, siktar istället på att cykla onsdag och torsdag. Cupavslutningen får väl gå lite som den går, vi verkar i alla fall ha tur med vädret:
Det ser ut att bli mina kallaste tävlingar någonsin och dom kommer ställa helt nya krav på kläder att prestera i. Köldgränsen för cykelcrosstävlingar är vid -15 så det ser ju kolugnt ut. Frågan är vad som händer med limmet mellan däck och fälg när det fryser...

Har läst mitt namn i tidningen Cykla idag, stod några rader om elitlag i Falu CK. Den har ni hört förut också så det räcker så för idag. På torsdag har vi ett första styrelsemöte med nya styrelsen i Falu CK, jag har skickat ut kallelsen i kväll. Jag har förbättringspotential i den typen av ärenden. Ska bli kul och jag hoppas alla är taggade.

God natt! Och tack, igen. Tack!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar