Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2012-11-24

Jag är inte bara cyklist, jag är ordförande också

Det blir ett år till som ordförande i Falu CK

Det beslutade vi på eftermiddagens årsmöte. Vi beslutade också att utöka styrelsen med två personer så vi blir framöver fler som delar på styrelsens härliga arbete. Det är nog bra att i en växande förening också växa i organisationen. Eftersom jag gillar siffror så ska ni nu få lite av den varan:
Medlemmar 2011: ca 170
Medlemmar 2012: ca: 200
Licensierade cyklister 2011: 48
Licensierade cyklister 2012: 51
Antal SM-medaljer 2011: 7
Antal SM medaljer 2012: 10
Nybörjarträningens utveckling de senaste fyra åren: 20-40-50-75 barn/ungdomar.
Så det vore ju dumt att inte sträcka lite extra på sig och blicka framåt. När jag kom in i klubben var det många som var trötta och vi hade arrangerat väldigt mycket på kort tid och få personer. Nu har vi återhämtat oss och 2013 kommer vi åter med ett stort arrangemang i och med Nya Långa Lugnet i Långloppscupen. Vi bygger vidare på nybörjar och ungdomssatsningen, vi får ett elitlag på landsväg och jag hoppas att vi också kan erbjuda bra cykelmöjligheter för motionärer under 2013.

6 kommentarer:

  1. Vad skoj att ni har hämtat er och att ni har en spännande framtid till mötes!

    SvaraRadera
  2. JA VA SKOJJIGT NU KANN DET BLI ÅKA I FALUN.

    SvaraRadera
  3. Ni gör ett kanonjobb Henrik!
    Jag är så nyfiken på vilka som kommer ingå i elitlaget.
    (Har truppen presenterats, missat det i så fall)
    Landström? F.Ericsson?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Landström klar för annan klubb och Fredrik Ericsson ska göra MTB-satsning.

      Radera