Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2012-10-26

Som jag har längtat...

Bild från igår

Igår kom första synliga bevisen på vinter. Och som jag har längtat efter att få vintercykla! Så, igår efter att barnen somnat och jag förhört Ronya inför hennes tenta idag (lycka till!) så rotade jag fram dubbdäcken och monterade dom på ett par hjul. Nu sitter det dubbade däck (och nytt växelvajerhölje!) på B-Crossen (Zurigon) och jag ska åka med den till jobbet. Ska bli så härligt att höra dubbdäckens sång när jag rullar fram Falun-Borlänge. Tyvärr hade jag inte tid med skärmarna som låg där och tittade på mig med valpögon. Men, en sadelväska hann jag i alla fall montera. Nu är det bara att hoppas att vintern kommer på riktigt snart så vi kan få ut och rasta våra vintercyklar tillsammans.
Kom då ihåg: dubbdäck och långa skärmar är det som gäller.

Tyvärr hittade jag aldrig mina bromsskor igår, trots intensivt letande. A-crossen (Cavarian), behöver dom. Jag hade dom när jag byggde ihop crossen inför denna säsong, men saknade då bromsbelägg så jag la dom på ett bra ställe. Sedan köpte jag bromsbelägg och har inte hittat bromsskorna igen. Misstänker att frugan städat undan dom till "en bra plats". Hade tänkt byta kedja också på fincrossen, men man kan ju tyvärr inte hinna allt.

Fick sova lite drygt fem timmar i natt, det är svårt att hinna med allt när man vill göra så mycket hela tiden. Nätterna känns som en bra tid att hinna göra saker som jag inte hinner annars, men när ska jag sova då?

Hur som helst, nu väntar en trögrullad och högljudd pendling till jobbet på aluminuim-monstret. Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar