Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2012-10-24

#OnsdagsVM

Två mål med dagen: försöka åka fort och testa gränserna lite mer i kurvorna

I första heatet försökte jag gå med Magnus Darvell när han höjde farten, var väl den enda som var nära men tog en kurva katastrofdåligt och det hade jag ju inte direkt råd med. Fick kämpa om andraplatsen med Adam Steen som gjorde sitt livs tränings/tävlingslopp. Vann den spurtstriden och blev tvåa. Nöjd med det.
I heat två så fick Martin en lucka, ut på andra varvet tänkte jag försöka täppa den och lyckades hänga av resten av konkurrenterna. Trodde jag. Då kom Darvell i dubbla farten i motlutet bort mot dungen. Blev ändå trea och nöjd med det. I heat tre så släppte jag iväg Jens och Robban lite för att ge andra chans att vinna. Ut på varv två så började folk öka farten när Jens fick ge sig mot Robban. Jag tänkte att det var väl lika bra att skyffla på när jag ändå chansat lite med farthållningen i dom föregående heaten. Närmar mig robban, sträcker ut fältet och så faller Robban. Jag tar en vid högersväng runt Robban, vilket gör nästa vänstersväng extra tight och jag faller också!
Ska hoppa upp på hojen och märker då att mitt vänstra reglage pekar fel. Försöker böja tillbaka det med handkraft men märker att det inte är någon idé. Med usla bromsar från början och nu bara bakbromsen så känner jag att det skulle bli för farligt att fullfölja så jag avbryter där.

Dyr träning idag...

Efteråt ska några hurtiga cyklister cykla runt Varpan (14 km runt sjön) och vi andra cyklar hem

Avslutningsvis: Kändes bättre än tidigare onsdagar. Tror att jag är på gång och det är inte jättemånga procent som saknas från att vara bra. Tur att det är en och en halv vecka kvar till SM... Dessutom höll mitt Stans-tätade Dugastdäck luften och jag var bättre i kurvorna. Kan jag nu bara hitta mina bromsskor så jag kan få bättre bromsverkan så blir jag ju livsfarlig.

2 kommentarer:

  1. Nu är inte jag någon expert på canti-bromsar men den där frambromsen, skall verkligen vajern mellan bromsarna vara så där lång?

    SvaraRadera
  2. Nej. Vinkeln på vajern mellan bromsarmarna ska vara ca:90 grader. Ska fixa det!

    SvaraRadera