Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2012-10-14

Lugnet efter stormen

15:45 låste Stefan och jag dörrarna uppe på Lugnet och kunde konstatera att CX-tävlingarna i Falun var över för detta år

Som tävlande gick det inget vidare idag. Kände att jag inte hade benen att hänga med Jens och Ludde (3:a och 4:a idag) så jag slog av och hamnade i en grupp med fem andra. Hade tyvärr enorma problem med att komma i pedalerna idag och i ett försök att sparka i foten lyckades jag sparka till bromsen som åkten in i hjulet. Fick då stanna för att slå loss bromsen och tappade gruppen. Som en bonus hängde Robert Österling av mig på slutet och jag blev tia i mål. Behåller ledningen totalt men efter nästa race är det slut med gult.
Ställde också upp i Superklassen som startade strax efter min målgång. Bytte om och ställde mig i sjätte startled. Lyckades köra upp mig ganska bra i inledningen av loppet och var ett tag uppe på femte plats tillsammans med Henke Jansson. Höll bra fart tyckte jag men med ett och ett halvt varv kvar så tog jag helt slut och släpade mig i mål på en tolfteplats.

Någon har glömt ett par hjul som vi tagit hand om. Hör av er om ni saknar ett par.

Tack alla som gjorde denna helg så bra!

1 kommentar:

  1. Dagens (söndagens) resultatlista för superklassen ser lite väl preliminär ut tycker jag. Jag blev inte varvad utan gick i mål mellan Per Kumlin och en Borlänge-cyklist, vilket borde gett mig plats 33. Ingen stor grej såklart, men det vore ändå fint om ni ville fixa till detta!

    Mvh, Erik

    SvaraRadera