Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2012-10-02

Innebandypremiär

Filip satte sig mellan stolparna direkt denna premiärdag, släppte in ett mål men hans lag gjorde tre så det var glada miner i bilen på väg hem från träningen. Han har sett fram emot detta, att få spela innebandy.

Jag har också sett fram emot det. Och att han ska tappa tänder, första sitter löst nu. Det är kul att se barnen växa och utvecklas. Att utöva idrott i en klassisk lagsport tror jag också är bra för barn, så det här fyller mer funktion än bara fysisk aktivitet.

Som av en händelse skulle laget behöva hjälp av en förälder att agera ledare då de två som leder träningen inte kan vara med vid alla tillfällen. Suget är stort. Jag har länge varit intresserad av att vara tränare/ledare i ett lag. Dessutom har jag ju i smyg gärna velat nästla mig in i innebandyklubbens organisation på något vis... Någonstans måste man ju börja, och Lek & Lär kanske är rätt väg att gå. Det som talar emot är givetvis mitt redan stora engagemang i cykelsporten, jag vill inte att det blir för mycket. En annan sak är att Filip kanske tycker det blir jobbigt att ha med pappa överallt. Fast när jag frågade honom om han ville att jag skulle vara tränare så sa han ja. Jag ska nog anmäla mitt intresse i alla fall...

Gick upp till lagshopen en stund och fann där en innebandyklubba med klassiska världsmästarränder! Det måste finnas någon cykelnisse på deras designavdelning och jag fick plötsligt ett sug efter en ny innebandyklubba...

Om vi ska ta lite mer cykel så trampade jag halvlugnt till jobbet idag. Hade tänkt köra Onsdags-VM imorgon men tydligen så ska min fru jobba då så det lär inte bli något av. Trist då jag sett fram emot min premiär med bra crossträning. Nu får det vänta, om jag inte hittar barnvakt.
Angående mitt förra inlägg om elitlag i Falu CK så har två cyklister och två företag redan hört av sig med intresse, kul! Nu är vi inte riktigt på jakt efter cyklister, men jag vill inte heller att vi missar någon som är intresserad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar