Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2012-08-07

Tack!

Stansade däck!

Morgonens inlägg genererade en hel del kommentarer och smarta tips på hur man underlättar en krånglig stansning. Blev så himla glad av att läsa alla kommentarerna då ju kommentarer som jag tidigare nämnt är lite av en bloggares lön. När dom dessutom innehåller värdefulla tips så är det ju extra kul.
Som om det inte vore nog så fick jag ett telefonsamtal på väg hem från jobbet idag med ett erbjudande om en uppsättning däck! Nu ville jag dock få klart detta idag eller senast imorgon, så jag fick lov att tacka nej då däcken antagligen inte hunnit hit innan torsdag, och då ska jag använda dom.
Vill därför tacka er läsare som engagerat er med både tips och däck! Nu är nämligen mina däck stansade och jag vill tacka Andreas och Emil lite extra, då deras tips om att skruva ur ventilinsatsen ur själva ventilen gjorde hela skillnaden.

Efter jobbet åkte jag till Sportson och utnyttjade deras kompressor. Bättre än på macken och med läsartipsen blev det ju hur enkelt som helst att få på däcken. Tyvärr upptäckte jag en liten reva i bakdäcket som visserligen tätades till och från av stans-vätskan, men jag litar inte riktig på det så jag köpte väl mig ett nytt däck. Skönt att veta att däcken är hela och täta redan idag.

Litet hål, stort problem

3 kommentarer:

  1. Richard Lindberg7 augusti 2012 kl. 19:13

    Aha! Fasen vad bra! Ur med ventilen och blås på alltså! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, fast nej. Inte ta ur hela ventilen, bara den yttre delen av ventilen. Blir så mekigt att få tillbaka ventilen sen när däcket sitter på plats nämligen... :)

      Radera
  2. Hehe :)
    Har beställt ny fälg så skall väl mixtra lite sen.
    Kanske dumt stansa i höst om de inte skall användas fören till våren dock...

    SvaraRadera