Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2012-08-26

Skuggarvseländet igår

Vinden var sydvästlig vilket inte är helt fel när Skuggarvstempot skall genomföras, men inte heller helt optimalt. Optimalt är nog en mysig sydöstlig vind. Men sydvästlig vind är bättre än den nordvästliga vinden jag hade senast...
Karta och banprofil stulen från STRAVA

Benen var ganska slitna efter en vecka med ganska hårt och mycket cyklande +ANNAT. Hade väl egentligen tänkt vila igår, men när frugan bjussade på träningstid så var det ju bara att svälja betet med hull och hår. Slitna ben behöver inte vara skitkasst och jag vet ju att det egentligen är i huvudet arbetet mot en sliten känsla skall genomföras. Så jag försökte peppa upp mig rejält. Tog på mig min allra finaste tempodräkt och rullade iväg.
Till första korsningen hade jag 5:36 ungefär när jag tog mitt PB, igår var jag där efter 5:53. Tuffa tider... I Sundborn var jag ungefär 35 sekunder efter mitt PB men tänkte med en riktigt bra slutklättring kan allt hända. Tog in några sekunder upp till Darvells infart som är en mellantid jag har, men det var med livet som insats. En lite för hård öppning och en allt för hård klättring till Darvellz gjorde att sista backen blev en lång plåga istället för en euforisk fartupplevelse. Stämplade in uppe på toppen efter 29:15. Inte alls nöjd just då, men det är faktiskt min tredje bästa tid någonsin, en sekund från min näst bästa tid och 32.5 sekunder från pesonbästat.
Så här dagen efter så är jag nöjd. Om jag skulle testa en uppvärming innan, inte ha slitna ben när jag startar och kanske slippa sida mot/motvind från minut 13 så skulle det kunna gå fortare. Frågan är om jag kan nå rekordet, men jag vill tro att jag skulle kunna det. Måste bara ske innan det blir för kallt för kortbyxor bara...

Sliten kille med ett par fartdödade fräscha flygfän i pannan

Rullade ner till Lugnet, tvättade cykeln och funderade på livet och nästa rekordförsök

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar