Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2012-07-12

Inte bara touren som avgörs idag

Hej kära bloggläsare!

Nu är jag, som vanligt, uppe tidigt och härjar igen. Måste ju börja uppladdningen inför dagens etapp i tid. Känns som om jag tar en sen lunch idag, ca: 13:15 eller något sådant... Har ju sedan möjlighet att flexa ut lite tidigare och om jag börjar riktigt tidigt så kan jag också sluta riktigt tidigt och ändå hinna med en arbetsdag.
Men idag är det ju inte touren som är dagens största cykelhändelse (eller jo, kanske...) då vi ju kör Ingarvet GP i kväll! Tidigare i veckan sa prognosen regn, igår visade den soligt väder och nu visar den åskskurar. Vi får väl se hur det blir, just nu regnar det i alla fall.

Igår publicerade SCF en nyhet om positiv trend inom MTB-sporten i Sverige. Jesper Hjortsberg och jag gillar ju både MTB och positiva trender och luftade lite tankar kring detta på Twitter igår. Jesper har nu räknat lite och gjort en sammanställning för att se hur positiv den där trenden verkligen är.
Visst, en ökning är ju alltid en ökning, men att kalla detta för en positiv trend är väl ändå att ta i?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar