Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2012-07-31

Grusvägsrally

Med Cykelvasan i antågande så ställde jag ut en hoj idag för första gången sedan i torsdags

Det blev 29:ern och jag körde lite specialträning inför just nämnda tävling, nämligen mestadels grusväg men med några inslag av asfalt också. Det regnade ganska så mycket på förmiddagen men lagom till att jag skulle ut så började solen att skina. Det blev en ganska svettig tur där jag försökte ligga på lite mest hela tiden. Snittpulsen landade på 82% av max under de knappa två timmarna som jag var ute och det var väl ungefär precis vad jag var ute efter.
Efter 1:40 så var det inte mycket kräm kvar i buggarna men då var hemmet nära och bara backen på Fruns väg kvar att besegra så det gick att vrida ur lite mer krafter ur kroppen. Kom hem helt slut och skitnöjd. Ett bra pass!
Här har ni en fin runda om ni vill åka mestadels grusväg och med inslag av asfalt i Falun

6 kommentarer:

  1. Men härliga bilder! Tänk om Engelbrektsturen sett ut så där åtminstone.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hur såg den ut då? Har faktiskt aldrig åkt det loppet.

      Radera
  2. Ja eller Mörksuggejakten där var det så blött att man ej tordes ta fram kameran??

    SvaraRadera
  3. Uuuuunderbara Falun!
    Måste verkligen få med cykeln när jag kommer upp 15-19 augusti.

    SvaraRadera