Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2012-04-01

Jeppe och jag har väl varit ute på en egen Ronde

Igår kväll började jag fundera på en runda för dagens distanspass. Ville gärna åka norrut då jag mest plågats i södern på sistone. Norrut är det mer kuperat och mer skog, fint det. Så jag hittade en grund-runda som jag sedan byggde på med några kända vägar och faktiskt flera vägar som jag aldrig cyklat på förr. Slängde in några rejäla backar och några grusvägsavsnitt för att få den där Ronde-känslan. Kuperat första halvan och mycket plattåkning den andra halvan. Det blev ju en helfin sväng på nästan 15 mil och 5 timmar till slut. Kände mig mycket starkare än för två veckor sedan då jag slet för att hålla Jeppes rulle under hela passet, idag fick jag gå upp och ta en del förningar faktiskt. Även om det givetvis fortfarande var Jeppe som stod för farthållningen.
En punktering lyckades jag med också, men det är väl så jag lär göra för att få vara med på bild:
Det är alltså så här ni ska stå när ni med händerna bänder av däcket från fälgen

Själv älskar jag ju att kombinera mina intressen cykling och att ta kort så jag kom hem med 55 mer eller mindre fräscha bilder, här kommer ett urval:
Här kommer vi in mot Bjursås

I Bjursås så ställde Jeppe först av mig upp till Dössberget

Och sedan även upp till Baggbo, där hängde jag ändå med till slutet

Jag fick se mycket av detta idag: Jeppe i tempoställning på någon av de två tyngsta växlarna

Men det är väl så fint här?

Glad påsk!?

- Ska vi rakt fram här eller?
- Japp.

Vägen upp till Torrberg var ju en riktig fest bara den

Här svänger vi in på en lång raksträcka

Jeppe tog en klunk dricka...

Och kröp sedan ihop i sin favoritställning

Och så här glad blev Jeppe när vi svängde in på en inte tidigare cyklad grusväg

Men hey, jag kan ju ta kort på mig själv också!

Den här satt ju som en tempodräkt efter avslutad tur

4:57:31
146.27 kilometer
155 i snittpuls (79% av max)
29.5 i snitthastighet

2 kommentarer: