Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2012-04-17

Elitlicens + Tävlingspremiär!

Hej kära bloggläsare,

även detta år har jag envisats med att skaffa elitlicens och jag planerar nu att åka ner till Åstorp för att i helgen åka sverigecupens första deltävling, Åstorpsloppet! Landsvägstävling alltså. 20 mil, varav nästan allt på Söderåsen så det blir en kuperad historia. Vet inte om jag är bra nog att hänga med en elitklunga ännu, men det lär ju definitivt visa sig snabbt. Det lär väl tyvärr inte bli mycket till klunga som kommer samlad till målet heller då banprofilen ser riktigt elak ut:
Det mest spännande med det här med tävlingar är ju som alltid att ta sig dit, hem och ibland också ha någonstans att bo när man är där. Till Åstorp är det ca: 60 sköna mil och jag samåker ju helst med någon av flera anledningar. Så det forskar jag lite i nu samtidigt som jag undrar hur fan jag ska gå ner 5 kilo i vikt och få 50 extra tröskelwatt på fyra dagar.

1 kommentar:

  1. Det är aldrig försent att anmäla sig i Seniorklassen...

    Karl

    SvaraRadera