Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2012-02-09

Nytt kontor och trasig dator

Här har jag suttit, vid två bord i ett hörn med nästan alla mina saker i kartonger
Vecka 50 var det dags för flytt fick jag ju veta i slutet på förra året. Det gällde dock inte alla... Först delade jag rum med min chef till dess att marknadschefen flyttat till det rum som jag hade, då tog jag över marknadschefens rum (det på bilden). Efter ett tag flyttade vår kvalitetsansvarige ner från kundservicehuset till huvudkontoret och vi har delat rum fram till i eftermiddag. Han jobbade halvdag idag och nu på eftermiddagen har jag tagit med mig bordet till vänster, alla mina saker och den grå stolen och flyttat till mitt nya rum.

Här är mitt nya kontor innan jag flyttade in i det
Detta rum har vår försäljningsansvariga haft före mig. Så vi är några stycken som bytt rum, några byter dessutom hus men nu ska i alla fall jag äntligen ha landat i det rum som jag ska ha ett tag framöver. Några har sina flyttar kvar, men det får ni läsa om på deras bloggar...

Ber om ursäkt för handstilen (vem skriver för hand nu för tiden egentligen!?) men jag lämnade ett litet brev till kvalitetsansvarige som jag delat rum med.
Det ska han få läsa när han kommer till jobbet imorgon och halva rummet plötsligt är tomt. Det har faktiskt varit jättekul att dela rum och ha någon att snacka skit med. Mycket skidsnack har det blivit och jag tror faktiskt att det är hans fel att jag åkt skidor ett par gånger nu och funderar på Vasaloppet.
Men. Ändå skönt med något eget, jag tycker om känslan att höra hemma någonstans och inte behöva jobba i någon tillfällig lösning utan ordning på alla papper och saker.

Utöver dessa bra nyheter så har jag också en tråkig: min nästan nya (från 2007...) dator har gett upp!
Här står pärlan nu och tar vad som kan vara dess sista vila
Igår när jag kom hem och skulle starta upp den så ville den inte längre. Lyssnar man noga hör man ett svagt blip-ljud när man trycker in knappen, men mer än så händer inte. Stendöd. För bara några dagar sedan var frugan och jag inne i Elgiganten och hon frågade mig om vi inte skulle köpa en ny dator till mig eftersom min har fått några år på nacken. Hon är lite mer impulsiv i sina inköp än jag... Inte då, svarade jag. Även om den kanske surrade en del och inte var raketsnabb så fungerade den ändå bra och fyllde sin funktion. Det var då det.
Frågan är nu bara om jag ska försöka återuppliva den hos en datordoktor, eller om det är dags att hitta något nytt. Jag behöver ju en fräsch maskin om jag ska kunna blogga!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar