Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2012-02-06

Nu: CYKEL!

Jag börjar med att skriva det jag skrev i en kommentar på Facebook tidigare idag: Jag är stolt över att jag är aktiv i en idrott som jobbar så aktivt mot dopingproblematiken.
Så. Nu lämnar vi eländet och går tillbaka till varför vi håller på med cykelsporten: För att vi älskar den! Något att älska har ju varit min Oltre, känslan av att lyxa fram när jag cyklat på den har varit fantastisk att få uppleva. Nu ska den dock byta ägare och redan imorgon tar jag ett tårfyllt farväl, bjuder på den senaste bild jag har tagit av pärlan så vi kan sörja tillsammans:

Avslutningsvis bjuder jag på en bild jag idag fått mejlad till mig av en bloggläsare:
Jag gillar att drickan hon håller i är märkt "FAT TIRE" och är det en burkhållare som hon har burken i? Det här med att skänka pengar till cyklisterna är inget ovanligt i USA. Men vanligtvis håller man pengarna i handen eller placerar dom på marken, gärna i någon form av hållare (som en pinne..). Men alla sätt är väl bra utom dom dåliga antar jag... Att cyklister utanför proffsnivån inte direkt tjänar storkovan på sporten är väl ingen hemlighet så detta är nog ett välkommet inslag i tävlingarna och bjuder dessutom på ett extra moment i tävlingen: Full gas eller dollar?

1 kommentar:

  1. Riktigt cool bild, när får vi sådana förmåner i Sverige!!?

    Jag lovar att antalet utövare skulle öka med så "intressant" publik... :-)

    SvaraRadera