Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2012-01-11

ALLT

Tänkte på en grej idag (jo, det är sant!) och det var om jag kanske skulle ta och skriva mer om saker som jag gör i min vardag som handlar om cykel. Vad jag gör för sysslor i Falu CK och så. Brukar ju inte ta med alla småsaker som händer, men det kan kanske vara kul för er att få lite mer insikt i mitt cykliga liv? Plus att jag ju då får lite mer cykelrelaterat att skriva om.. Win-win!
Som ordförande har jag denna vecka lagt in två nya medlemmar i medlemsregistret, skickat in en licensansökan åt en elitcyklist och en kommissarielicensansökan åt en som vill bli kommissarie. Plus då det där med tidningen här om dagen angående cyklister på vägar.
I min privata inkorg ligger just nu:
en förfrågan om produkttester av cykelrelaterade produkter
en fråga om vem i föreningen som sköter anmälningarna till tävlingar
ett svar i en dialog om ett nytt cykel-läger där jag kan bli delaktig på ett eller annat sätt
ett förslag till ändring av Falu CKs stadgar
ett reklam-mejl för en bil som ska passa sportiga människor
ett svar på en förfrågan om övertagande av domännamn
ett par mejl angående adventskalendertävlingen (priserna börjar skickas i helgen!)

Dessutom har jag idag fått "en himla bra idé" för att skapa ett mervärde för klubbens elitaktiva utan att påverka föreningens ekonomi negativt.

Läste på Twitter att Tomas Löfgren haft bilkontakt idag:
"@skidotomp: Blev touchad av en bil idag när jag cyklade hem. På cykelöverfart. Kändes som han siktade/hävdade sin rätt. #olustigt"


Har nu innan jag satte mig vid bloggandet kollat på episod 13 av Behind THE Barriers med Jeremy Powers.

Nu ska jag tömma inkorgen och sedan gå och lägga mig, behöver verkligen sjukt mycket mer sömn än jag unnar mig. Återkommer inom någon dag också med ett 2012-inlägg appropå bland annat detta.

3 kommentarer:

  1. Helst vill man ju läsa om när du springer marathon, kommer du ihåg? Så kan du göra det oftare vore det fint.

    SvaraRadera
  2. Men Stefan, inte vill du väl se mig lida så?

    SvaraRadera
  3. Skulle du inte kunna skriva ut några trafikregler, verkar som om 70% tror att så & så är det..

    SvaraRadera