Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2011-12-09

Nu: snö! Snart: regn?

Just nu faller tösnön tungt här i Falun, tyvärr säger väderprognosen att temperaturen ska krypa över nollan och snöandet ska övergå till regn. Vilken misär! Jag vill ju ha ett vackert vinterlandskap och inte någon brun sörja. Jag hoppas verkligen att prognosen har fel. Med ett par decimeter nysnö i eftermiddag skulle det kunna byggas en riktigt mäktig snöborg!

Nu över till något helt annat: Min vikt har under en ganska lång period (någon månad?) legat kring 70 kilo, plus/minus något hekto. Fint så, men jag har ju funderat lite på när träningen ska börja göra resultat på vågen. Igår fick jag se resultat, jag har gått UPP ett kilo och väger nu 71. Än är det ingen fara på taket (varifrån kommer det där uttrycket egentligen!?) då jag ju knappast svälter mig själv. Tvärt om. Men vid 72 drar jag min gräns, det blir så jobbigt för en energimissbrukare som jag att gå ner till den vikt jag vill ligga på annars.

Avslutningsvis vill jag säga ett stort grattis till min fru som fyller år idag: Grattis älskling!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar