Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2011-10-27

Onsdags-VM igår

Hann ju inte rapportera om detta igår eftersom jag var så himla upptagen med att dra en vinnare i tävlingen om en Sony Ericsson Xperia Active. Så ni får läsa om gårdagen idag istället.
Först var det ett jäkla stressande sista 1½ timmen innan start, var i Borlänge där jag köpte däck och slang när DT.se ringde och ville fota mig 25 minuter senare hemma hos mig. Jag såg ju ut som en Robinson-deltagar i nyllet också så helst skulle jag väl ha rakat mig innan fotograferingen. Köpte däcket och ett par slangar och körde hem, fotografen var någon minut sen så jag hann trimma bort det värsta med rakapparaten. Sedan fotades jag med min skitiga cross (förlåt!), bytte bakdäck, växelörat och justerade bakväxeln på 25 minuter. Umgicks intensivt med mina barn samtidigt som jag försökte byta om och hitta allt jag behövde ha med mig på träningen. Pulsen hölls hög hela vägen upp till Lugnet där jag anslöt under uppvärmingsvarvet.
Samling/tempolättning inför första heatet
Vi körde två heat, det första mätte tre varv och det andra mätte två varv. I det första gjorde jag en smådålig start, försökte kompensera för det genom att avancera inledningsvis till jag hade bränt mig totalt. Kämpade mot Hannes och Pontus Kastemyr genom heatet och Hannes körde ifrån mig lite på sista varvet, jag kom ikapp till finalen men vek ner mig ganska omgående igen. Pulsen var ett par gånger om uppe i 191 (97.4%) under heatet.
I andra heatet tog jag en bättre start men körde mig stum i svansen på täten och fick ge mig därifrån. Blev ikappåkt av Adam Steen och Hannes. Den här gången lyckades jag göra mig av med Hannes med en riktig idiotattack i backen på andra varvet, trodde att Adam också skulle försvinna men den jäveln ger ju sig aldrig så han kom ikapp och kunde ganska enkelt slå mig i finalen igen. Placeringarna är kanske inte så jätteviktiga en dag som denna, men att ta stryk i avgörandet två gånger om är givetvis allt annat än kul. Att träna med 30 andra en onsdagkväll i slutet av oktober är dock supermegadunderkul!

Försökte kopiera in resultat-tabellen, gick så där men ni förstår nog. Sedan är det ju väldigt viktigt att jag borde vara före Hannes i totalen och inte efter. Jag hade ju ändå både bättre bästaplacering och bättre placering i den ack så viktiga finalen. Vart är kommissarierna när man behöver dom?
PLC H1 H2 TOTAL CYKLIST

1 2 1 3 Fredrik Eriksson

2 5 2 7 Jens Westergren

3 6 4 10 Benny Sonesson

4 7 5 12 Stefan Carlsson

5 8 6 14 Adam Steen

6 9 8 17 Hannes

7 10 7 17 Henrik Öijer

8 1 21 22 Magnus Darvell

9 3 21 24 Martin Eriksson

10 12 12 24 Pontus Kastemyr

11 21 3 24 Robert Österling

12 4 21 25 Jesper Larsson

13 14 11 25 Henrik

14 13 13 26 Niklas Bjerring

15 21 9 30 Jonatan Steen

16 11 21 32 David Eriksson

17 20 14 34 Isak Bjerring

18 15 21 36 Joakim??

19 18 18 36 Johan Ekman

20 21 15 36 Johan Carls

21 16 21 37 Patrik Svensson

22 21 16 37 Annika Löfström (?)

23 17 21 38 Göran Eriksson

24 21 17 38 Hanna Nilsson

25 19 21 40 Erik Birgersson

26 21 19 40 Joel Håland

Angående det där fotograferandet då. Det ringde en reporter från Dalarnas Tidningar igår och pratade cykel med mig. Jag jobbade så jag pratade på om både högt och lågt. Mest pratade vi juniorlag, men också damlag, elitlag, cykelsverige i allmänhet, landsvägstävlingar i synnerhet. Vi pratade licenser och vi pratade begränsningsregler och jag nämnde en del namn. Totalt pratade vi i 35 minuter och jag gav nog honom uppslag för en hel cykel-bilaga. Vet inte vad som kommer stå i tidningen idag(?), men det kan vara väldigt positivt och det kan vara väldigt negativt. Hur som helst så har jag ju sagt det och det var rätt skönt att bara snacka på utan att fundera så mycket på vad som sas. Risken finns ju givetvis att reporten feltolkat mig och då kan det bli tråkigt, men annars får jag ju stå för det jag sagt.
Jag var då glad när bilderna togs, så det vore ju fel med en negativ artikel till det. Eller hur?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar