Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2011-10-19

Granberget, Leksand

Jag åkte upp till Granberget för förmiddagens fikarast/frukost som bestod av blåbärssoppa och citronmuffins som jag handlat på Statoil Leksand tidigare i morse. För att hitta upp hit behöver ni hitta Grytnäs som ligger mellan Leksand och Siljansnäs och sedan håller ni utkik efter en skylt mot Granbergets skidspår. Grusvägsbacken är ca: 4,4 km lång och bjuder på 220 höjdmeter vilket ger 5% lutning. Borde vara en av de absolut längsta backarna inom 6 mils cykling från Falun. Härlig utsikt och man kan åka vidare på stigar från toppen om man så önskar. Nu styr jag vidare mot Siljansnäs, hej!

4 kommentarer:

  1. Då kan du ju passa på att ta en grym gyros kebab på Siljansnäs pizzeria:)

    SvaraRadera
  2. Jobbar du där eller? Jag åt ju också där förra veckan.

    SvaraRadera
  3. Det där lät kanske surt ser jag nu. Lägg en smiley efteråt så blir det bättre.

    SvaraRadera
  4. Bara sommargäst men jag ska upp till allhelgona till Hjortnäs då ska jag besegra granberget med Mtbn tack för tipset!

    SvaraRadera