Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2011-09-18

Har väl varit på Quality Spa & Resort Dalecarlia i Tällberg vid Siljan!

Anledningen till bloggtystnaden beror helt enkelt på att frugan och jag varit borta i Tällberg. När jag blev Dalarnas bloggare 2011 fick jag ju bland annat en övernattning på Dalecarlia i Tällberg med tillhörande SPA-behandling. Eftersom vi i fredags firade 5 år som gifta så passade vi på att åka denna helg.
I fredags var vi med barnen till platsen där vi gifte oss, att åka dit varje år är en liten tradition vi tänkt hålla vid liv:

Eftersom vi lovat Anna Lundh en massa bilder från Dalecarlia så kommer här en stor hög med bilder:
Vi startade vistelsen i Tällberg med en varsin SPA-behandling. Både frugan och jag valde en ansiktsbehandling faktiskt. Tyvärr inga bilder på mig med svart lera i ansiktet, hoppas ni överlever ändå? Tyckte det var väldigt skönt faktiskt och kul att göra något annat än att få massage, som man ju fått tusen gånger tidigare i livet.

När vi öppnade dörren till vårt rum så möttes vi av en trappa

Väl uppe i 2:dra Riddarsalen fanns det ju faktiskt gott om plats för oss att ställa väskorna på

Härlig utsikt från ett av våra fönster

Ni vet ju att jag är en riktig matälskare så här kommer några pix från middagen också:
Förrätt: Dala inspirerad tapastallrik (ost och charketurier med tillbehör)

Huvudrätt: Helstekt Älginnanlår med ragu på sidfläsk och högrev, selleripuré och murkelfräs

Efterrätt: Dalecarlias egen inkokta trädgårdsfrukt samt körsbär serveras med likörgrädde och nötter

Ronya åt en annan för- och efterrätt, det kan ni kanske läsa om på hennes blogg lite senare?

Vi tog en liten kvällspromenad för att gå ner maten lite, det var verkligen hur gott som helst och jag blev jättemätt! Så egentligen gick vi väl inte ifrån restaurangen, utan rullade...

I morse var det så dags för nästa huvudnummer: hotellfrukosten!
Trots att klockan nu nästan är fyra på eftermiddagen så har jag konstigt nog inte börjat fundera på lunch än... Med tanke på allt jag ätit under vårat borta-dygn så lär jag nog inte behöva äta på en vecka!

När vi skulle lämna rummet idag så hittade vi en som övernattat hos oss, jag släppte givetvis ut stackarn, som glatt fladdrade iväg mot friheten

Det blev ju en riktig bildbomb det här, ber om ursäkt till alla er med mobilt bredband...
Vi är verkligen jättenöjda med boendet och maten och SPA-behandlingen. Sånt här borde vi unna oss lite oftare, känns så bra att komma hem sen med ny, härlig, energi. Med småbarn så blir det inte mycket av denna vara men nu hade vi ju verkligen ett guld-tillfälle att få lite tid för oss själva. Vi kommer faktiskt återkomma till Dalecarlia om några veckor igen, undrar vad jag ska äta då...
Tack och hej för nu, vi ses väl lite senare i kväll också?

1 kommentar:

  1. Attractive section of content. I simply stumbled upon your blog and in accession capital to claim that I get actually enjoyed account your blog
    posts. Any way I will be subscribing to your augment and even I fulfillment you get
    entry to persistently quickly.

    Here is my site: HOW TO EARN EASY MONEY ONLINE

    SvaraRadera