Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2011-09-04

Dagens träning

Ni vet att man alltid brukar ha med sig en slang, pump och multiverktyg när man cyklar? Ni vet kanske också att den gång man inte har med sig slang så brukar man punktera? Idag skulle jag åka lite skogsvägar/stigar med crossen som jag åkt för länge sedan och också andra stigar/skogsvägar som jag aldrig åkt. Så jag tog med mig två slangar idag, för säkerhets skull. Rätt gött då att jag bara punkterade just två gånger. Eller en gång men två slangar, så kallad dubbelpunka. Först trodde jag att jag bara punkterat bak, men när jag bytt den slangen och skulle sätta tillbaka hjulet igen så påpekade Jens att det var platt också fram. Jag åkte cross och mötte upp Jens som körde stel 29:a. Jag fick knappt tre timmar på klockan och höjde farten lite på slutet för att köra in tid som förlorats vid dubbelpunka och en eller kanske två felkörningar.. Allt som allt blev det en runda jag är nöjd med, stigarna och skogsvägarna var överlag fina och jag blev trött i benen. 
Här kommer lite bilder jag hittade i mobilen:

Och här kommer några som Jens tagit:

Garmindata, så ni kan se vart vi varit och om jag tagit i:

1 kommentar:

  1. Hej!
    Du skrev något om ett långlopp i Falun nästa år? Vet du nå mer om det eller?
    /Henrik

    SvaraRadera